Connect with us

BIZNES

Terminal płatniczy w każdej firmie?

Obowiązek udostępniania płatności bezgotówkowych to dla wielu przedsiębiorców nowość. Nie musi jednak oznaczać zmian na gorsze, a wręcz przeciwnie. Terminal płatniczy ułatwia obsługę klienta, jest też narzędziem bezpiecznym. „Banki mają dobrą ofertę dla przedsiębiorców. Posiadanie terminala nie jest obarczone dużymi kosztami” – tłumaczy Ewelina Czaplińska.

Prawo podatkowe obliguje przedsiębiorców do wielu działań, jedną z nich jest posiadanie obsługi płatności bezgotówkowych, dotyczy to tych podatników, którzy są zobowiązani do ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej. Jak twierdzą specjaliści podatkowi, wielu przedsiębiorców obawia się terminali płatniczych oraz wysokich kosztów utrzymania systemu bezgotówkowego.
– Te obawy są niepotrzebne – mówi Ewelina Czaplińska, doradca finansowy i menager placówki Santander Bank w Dębnie. – Świat finansów mocno się zmienia, wdrażane technologie nie są ani trudne w obsłudze, ani tym bardziej nie są związane z wysokimi kosztami. Wręcz przeciwnie. Banki wychodzą naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i zapewniają dobre warunki, w tym zerowe prowizje od obrotu środkami – dodaje.
Warto podkreślić, że Polacy coraz chętniej korzystają z kart płatniczych – mówią o tym dane opublikowane przez Narodowy Bank Polski. W drugim kwartale 2021 r. liczba tych transakcji zbliżyła się już do 2 mld, a łączna kwota przekroczyła 230 mld zł. Mamy w portfelach już ponad 44 mln plastików. Z każdym rokiem widać progres i coraz większe zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi, tym bardziej, że płatności można dokonać nie tylko tradycyjną kartą płatniczą, ale również telefonem, czy też nawet zegarkiem.
– Technologie to już nasza codzienność, nikogo zatem nie może dziwić fakt, że płatności bezgotówkowe są tak popularne – tłumaczy Ewelina Czaplińska. – Terminale płatnicze spotykamy już nie tylko w sklepach, ale również w firmach usługowych. Coraz częściej można zapłacić bezgotówkowo za usługę elektrykowi, hydraulikowi, czy rolnikowi, który do naszego domu dowozi warzywa – dodaje.
Banki mają dobre oferty dla przedsiębiorców. Santander zapewnia zerowe prowizje od transakcji przez pierwszych 12 miesięcy lub do osiągnięcia 100 tys. zł obrotu i bezpłatny abonament za terminale stacjonarne i przenośne. Według statystyk, niezawodność terminali notowana jest na poziomie 99,999%, terminale pracować mogą przez 24 godziny na dobę, także w święta.
– Warto zaznaczyć, że brak gotówki w kasie zmniejsza ryzyko kradzieży, terminale płatnicze są bezpieczniejsze. Transakcje przeprowadzane są szybciej, nie wymagają liczenia pieniędzy, sprawdzania ich autentyczności ani wiążą się z szukaniem „drobnych”, by wydać resztę. Z usług danego przedsiębiorcy może skorzystać nawet osoba, która chce nabyć towar lub skorzystać z usługi nawet wtedy, kiedy nie ma przy sobie gotówki – wyjaśnia Ewelina Czaplińska.